Tänk att man skulle kunna samla allt värme från däck under tiden elbilen
är parkerad i direkt sol… Eller att man skulle kunna omvandla asfalts värme och
friktionsvärme till elektricitet och förbättra räckvidd I elbil… kanske inte så
science fiction som det låter eftersom GoodYear har adresserat problem och
utvecklat prototyp som skulle kunna ladda batteri med piezoelektriskt däck
kallad GoodYear BH03 och premiärvisad på Geneve Motor Show:
Min pendlings kostnad har minskat dramatiskt. Att äga en elbil betyder att man är miljömedveten, ekonomisk och objekt för nyfikna blickar. Jag är stolt över min trasport val och skulle uppmuntra flera att bestämma sig för elbilar framför vanliga pengar slukare. På min blogg kommer jag att dela med mig erfarenhet och kunskap inom elbilteknik. Jag har konverterat en vanlig bil till elbil, jag har reparerat och rustat upp en elbil. Idag åker vi en elbil och en laddhybrid.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar