fredag 1 april 2016

Tesla Model 3

Idag är första April, 
och 5:30 i morse har börjat presentation av det mest väntade bil sedan länge tillbaka. Tesla ha presenterat sin fjärde bil som döptes till Model 3 (Model III):






Bilen liknar sin större bror Model S, som att hela back delen är kopierad. Framdelen i mina ögon liknar Porsche Panamera. Mycket intressant koncept som ska massproduceras från höst nästa år. Folk som var på plats fick åka i bilen och så några hade filmat, jag har hittat några videos och jag gillar det man ser. Ända minus för mig är glastak, jag är plåt kille och skulle helst se konventionell tak, annars hatten av för skaparna och ribban är hög, konkurrenterna har säkert pinkat på sig eftersom 115.000 personer har betalat 1000USD som handpenning för bilen under första 24 timmar utan att ens se på bilen, idag 48 timmar senare säkert många fler efter lyckad presentation. Länge leve elbilen!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar