lördag 11 april 2015

eGolf över helg provkörning

Det finns massa olika bil typer, bilmärke, bilformer, osv. Det finns också visa bilar som är synonym med sin existens. Idag fick jag nycklar till en av dem bilar som är absolut synonym i sin klass och är merit samt allt ställs mot just Volkswagen Golf, och att det handlar om eldriven så kallad eGolf gör saken ännu mer intressant.



Jag skulle ställa min vardags elbil i garage och utvärdera vad eGolf står för. Skulle försöka simulera olika scenario under kommande helg. eGolf ska tävlas mot vägg och jag ska försöka hitta starka sidor samt svaga punkter i Volksvagens senaste elbil. Jag minns fortfarande helg med Volkswagen E-up:

http://ackumulator.blogspot.se/2014/08/vw-e-up-helg-provkorning.html

eGolf har svårt konkurrens idag och det gör test ännu roligare. Jag ställer dator på sidan och tar nycklarna och hoppas att det skulle vara roligt helg! Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar