lördag 18 april 2015

NV Autoped elektrifiering – batteri

NV Autoped projekt rullar vidare. 
Enligt Autoped vetare/kunniga och tolkningen så är min objekt 1953 års modell… 
wow, respekt att det är så fin skick för sin ålder!

Elmotor och kontroller har kommit. 
En till elmotor + controller är på vägg… 
Jag skulle vilja testa 2 olika typer för att välja det som passar bäst…

Batteri är utformad och ska ihop svetsas men innan jag gör det så bygger jag en 16S BMS i sandwich mellan 2st plexiglas skivor för att säkerställa funktion:



Nästa steg är att koppla celler med BMS och ihop limma i "plast-honeycomb”,
 a.k.a plast-bikaka form som skulle kläs i garvat skinn för att matcha handtag och sadel… folk runtomkring mig bara rullar med ögonen och begriper inte vad jag pratar om… skulle försöka knappa bilder under resan för att visa var och hur det gick…


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar