fredag 1 maj 2015

Autoped Projekt nav motor anpassning och provkörning

Motor Nr.2 testad på bänk. Det är en MagicPie3 från Golden Motor. Mycket fin motor med ganska mycket kraft i smart förpackning där controller sitter inbyggd i navet. Fick det levererat med alufälg i två väggs profil.    Tyvärr det är Kinesisk standard som matchar inte min förväntan så det var nödvändigt att bygga en ställning och flytta fälg från original Autoped back hjul samt använda nya ekrar och få ihop MagicPie3 navmotor med Autoped fälg:



Snyggt!!! Och fascinerande att alla original delar från Autoped är i så bra skick att det gick att skruva bort utan att bryta en enda skrov. Provkörning på bänk samt ekrarnas finjustering och så är det klart för provmontering. Det var lite kämpigt men gick alldeles utmärkt. Kedja kasett var inte med som lovad från Kina så efter lite forskning hittade jag en matchande som CykelDennis säljer, Shimano SF_MX30 med 18 tänder, fick det levererad dag efter bestelningen!Första provkörningen med mycket försiktighet och reserv batteri:



Nu fungerar så gott som 80% av allt felfri. Nu är det dags att ta fram värsting batteri byggt just för Autoped och prov montera samt provköra. Nu har jag Amperemätare och så var det stundtals 25A från batteri och gott om drag när man vrider på fartreglage…



Måste fixa back broms omedelbart och regenerativ inbromsning samt kontakta motor leverantör eftersom programmerings kabel för MagicPie3 inte är med som utlovad. Kineserna kan man inte lita på senaste tiden tyvärr! Ska försöka filma nästa gång om tiden tillåter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar