måndag 9 januari 2017

Opel AmperaE – OPEL SVERIGE DET ÄR DAGS ATT VAKNA!

Chevrolets elbil Bolt fick i höstas en europeisk kusin: Opel AmperaE. I princip samma bil men trimmad för EU marknad och med Opels emblem, svagare DC laddare och ett annat pris jämfört med USA:s pris.
OpelAmperaE finns att köpa i Norge.  Första leveranser är planerade under första kvartalen 2017.  Därefter kommer Opel Tyskland, Holland, Frankrike och Schweiz att presentera AmperaE på sina marknader. Sverige kanske skulle få möjlighet att få AmperaE under 2018?! Kanske!
Det som syns inte finns inte! Vad gör Opel Sverige?
DET ÄR DAGS ATT VAKNA!
Opel Sverige hänger inte med, man undrar om de har tagit del av statistiken för supermiljöbilar och hybrider och vad som säljs i Sverige?!
Medan Opel anställda sover säljer VW och Toyota två modeller av laddhybriden och hybriden. Det säljer fler exemplar av Passat och Auris per år än totala antalet Opels bilar i Sverige. Sverige ska vara ett lands som har hög tekniskt kunskap och användande med en befolkning som är törstig för nya tekniska lösningar, uppfinningar och trender!
Varför agerar Opel inte? Ser man inte möjlighet att återuppstå som mycket relevant bil märke i Sverige? Ska inte ni kämpa för kunder och marknads andelar nu när ni har det nyaste produkt som eran koncern har i sitt utbud nämligen Opel AmperaE.
Se vad som händer i Norge:



Just ja, det mest önskade och väntade Chevrolet/Opel sedan visning i prototyp form finns att köpa i Norge. Vad väntar Sverige på? Varför kan norrmännen köpa det modernaste elbil men inte svenskar? Detta trots att Sverige har mycket större marknad än gran landet!
”Fy skäms på dig Opel Sverige!”   
Jag skulle vilja köpa AmperaE. Jag tror att jag är ensam om önskan. Jag tror att många företag skulle se fördelar i att ha en sådan elbil som tjänstebil.
Opel Sverige kanske satsar och väntar på lansering av Isignia men jag tror att Opel missar en bra möjlighet genom att inte satsa på AmperaE. Opel missar en super chans och riskerar att få samma öde som Chevrolet EU en gång i tiden, avvecklingen.

Jag skriver detta i hopp att mitt budskap kommer fram till Opels ledning i Sverige. AmperaE skulle säljas i Sverige så fort som möjligt!

Det som är konstigt är att inte bara jag men många andra hade försökt kontakta Opel Sverige via olika sociala medier och ingen fick vettigt svar om när och hur man kan köpa AmperaE... 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar