lördag 2 februari 2019

Zoe ZE40 efter 3 dagar

Min daily driver är Zoe ZE40 sedan 3 dagar tillbaka:



 Det är så avslappnad ägande med räckvidds ångest som inte finns längre med stabila +200km i motorvägs fart. Komfort är OK, sitt position är hög, dock inte i närheten hög som i Kia E-Niro som är lastbils hög, nej det liknar lite högre än normal med ingen höjd inställning möjlighet som är enda nackdel senaste 3 dagar. Bilen är isolerad som motsvarande i sin klass och jag med känslig öra märker ingenting, lite dubb ljud kanske i bara en hastighet fönster. 
Användarvänlighet är på hög nivå just nu när kyla och snö härskar eftersom knapp på fjärrkontrollen med klimat symbol värmer/klimatiserar bilen direkt vid behöv om inom fjärrkontroll räckvidd och inkopplad på laddningen. Exakt vad man behöver om jag inte kan veta i minut när jag åker och spontanitet är vad gäller. 
Nästa detalj är 3-fas laddning... behöver man mycket snabbare ladda och ingen snabbis är i närheten då är Zoe med sina 11kW eller 22kW möjlighet om man har det riktig game-charger för riktig budget inköp jämfört med andra elbilar... 
Fjärrnyckel med automatisk låsning har jag saknat lite sedan Prius tiden och Zoe har automatisk låsning så fort man stadig promenerar bort från bilen...
Laddning lucka fram är också fördel, lättare manövrerad, lättare parkerad, enklare att använda jämfört med att behöva backa i garage eller på parkeringen eller till snabbladdare...
Mycket positiv förändring och uppgradering än så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar