lördag 3 mars 2012

Jag Har provkört Nissan LEAF





Bilen är superb, tyst, trivsam, stark, skarp som japansk samuraj och ödmjuk samtidigt.
Leaf har ingen konkurrent blan andra elbilar som finns att köpa, ingen annan bil är så bra. Nissan har tagit stor steg framåt och utvecklad en hyfsat bra elbil. Ribban är så högt satt med Leaf nu att ingen annan tillverkare har möjlighet så snabbt spotta ut liknande…

Mindre bra för konsumenter som vill ha elbilar, samtidigt mycket bra läge för Nissan, dem har drivlinan som passar till Qashqai, Juke och andra bilar som dem tillverkar och det är bara tidsfrågan när fler elbil modeller kommer från Nissan.

Det som är störande är följande, titta på Wikipedia, höger sidan i mitten av text där priserna är listade för stora marknader… Yes, svenskarna betalar mest för Leaf… tyvärr!

Är det lockande för kunder? Nej

Vad säger Nissan återförsäljare? Dem har sagt till mig att dem har 0kr vinst på bilen… hm

Skulle jag köpa Leaf? Aldrig för så mycket pengar, men för 200papp skulle jag inte fundera en sekund!

Vad ska man göra? Inget när det gäller byta bra begagnat till ny elbil… vänta, priserna kommer ner, inte imorgon, kanske nästa år eller 2014… jag har inte bråttom!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar