lördag 29 september 2012

VIA - E-REV


Allt förändras… hur vi ser på saker och ting kring oss är ständigt utveckling och förändring. Jag har varit passiv och har inte haft så mycket tid att skriva om elfördon, hybrider, alternativ energi osv.
Ny leksak på uppfarten fungerar mycket fint. Prius – laddhybrid är en av dem projekt som jag inte har haft tid för och fick vänta jätte länge. Jag ångrar mig att jag inte har prioriterat ett sån projekt tidigare. Laddhybriden fungerar klockrent och gör precis det som man önskar sig i dagsläget. Jag ska skriva mer i framtiden om laddhybriden, kanske även visa nästa projekt som är elektrifiering utav nästa Priusen med en riktigt ”Budget” kit som vi har snickrat ihop. Delarna är på väg till Sverige och kommer om ett par veckor.
Följande video är från USA och en firma som heter VIA. Dem sysslar med elektrifiering utav mest populär bil segment i USA, SUV-ar, Pick-up truckar och skåp bilar. VIA kallar sina skapelse för ”Electric Range Extended Vehicles”, titta på filmen:





”Dem som törs provköra en gång liknande produkt kommer aldrig mer att köra konventionell bil…”, jag håller med 100% procent! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar