söndag 27 november 2022

MG 4

Den 08-11-2022 fick jag meddelande från ”bror” som jobbar på Hedin bil i Örebro, han skrev kom idag efter jobbet det är sista dagen att utnyttja elbils subventioner… jag hämtade frugan från jobbet och vi åkte till Hedin bil. Hon senare berättade att jag fixade fällan till henne… 🤪

Lång historia kort; vi hade provsuttit i BYD nya elbilar, Fiat elbil, Opel elbilar men jag blev såld på MG4:an… så vi köpte elbil utan att kunna provköra eftersom bara visnings bilar var tillgängliga och dem inte hade DEMO objekt registrerat och körklart… historian liknar Nissan Leaf gen2 köp: Leaf 2 Zero

Jag var väldigt trött på alla SUV liknande elbilar eller såna som hade ”bara” 50kW eller såna som laddar oerhört sakta och särskilt alla som kostar norr om 500.000kr om man vill ha lite utrustning och finesser… Visst man kan tycka att ID3 är fantastisk, men har man provsuttit, kört och känt på heptiska-touch knappar i ratten eller haft bilen i gång mitt i natten när man inte ser en enda snabb åtkomst knappen då vet man varför är det deal-breaker för många… hur som helst, smaken är som baken…


Fredag 3-veckor senare är jag tillbaka hos Hedin och träffar ”bror” som ropar på Toni super trevligt säljare som sålde MG 4:an till oss… vi byter några ord och konstaterar att det finns MG4:an  DEMO på plats. Jag är mycket nyfiken att provköra…

Jag fick nycklarna och så säger dem bara: ”du sätter dig i bilen och väljer D, bilen vet att du har nyckel…” Jag ler och säger själv säkert ”jag vet…”

Mot parkeringen och där står skapelsen:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar