tisdag 27 december 2011

Th!nk elbil söker ny hem...

Th!nk elbil tillämpar sig för stadskörning, har 2 stolar och ganska stor bagage utrymme. Klarar up till 8 mil galant, eller ännu mer om man laddar så fort bilen är parkerad. Jag hade annonserad bilen till salu under hösten och interessen var mycket stort. Det var massa folk som var intresserade och många kom att provköra bilen och titta närmare. En spekulant hade plågat mig i 5 timmar, vi åkte 10mil med bilen och jag har bevisat till honom att så lång åkning är möjligt om man tar det försiktigt. Vi hade skakat hand och jag tyckte att dagen efter han kommer och hämtar bilen. Han kom aldrig tillbaka…
En annan hade ringt 100 ggr och skickat 100 e-post som att jag är hans elbilkonsult…
Tredje person ville pruta och han hade försökt 10-15 ggr övertala mig att sänka priset… jag har hanvisat honom till Peugeot, Citroen, Mitsubishi och Tazzari som hade då nya elbilar till salu. Gud vad jag hatar telefon prutare och e-post kompisar!
Men jag hade några seriösa spekulanter som kom provkörde bilen och skulle förmedla laddplats på jobbet men hade ingen tur med arbetsgivare. Några personer kom och provkörde bilen och efter längre diskussion jag hade bestämd mig inte att sälja till dem. Oftast så hade dem 8-9mil pendling utan möjlighet att ladda, eller dem hade ingen kunskap och uppfattning om elbilar, eller dem som börjar prata att dem lämnar in bilen på service nånstans. Tyvärr men Th!nk auktoriserad service finns inte, och man måste vara ganska självständig att meka själv och fixa själv om något krånglar.
Som sagt tidigare Th!nk som vi äger är felfri, mycket fräsch elbil och till salu fortfarande. Om någon är intresserad skicka meddelande till ribic@swipnet.se, eller slå en signal på: 0722123014




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar