onsdag 9 april 2014

Fiat 500EV

Sedan några dagar tillbaka min dröm kom till uppfyllelse, 
min fru har köpt till mig en ny leksak:



Det handlar om en elbil Fiat 500EV. Lilla italienare har nybilskänslan eftersom den inte har gått mer än 400mil total. Bilen är konverterad i Göteborg 2010 och företaget som hade konverterad bilen gick i konkurs, det måste finnas bra förklaring varför fast det är en annan historia.

Min italienare Fiat 500 också känd som Cinquecento/Topolino i Italien, eller Elefantrumpan i Sverige, eller FICO i Bosnien har mycket karaktär. För det första kör upplevelse är grym som en gokart helt enkelt och charm är otroligt stark att man dras till bilen på nån konstigt vänster. 
Ska försöka uppdatera i framtiden hur det är att leva med 500.


Ett stort tack till min fru, ”jag älskar dig”!   


J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar