onsdag 23 april 2014

Prius laddhybrid 3.3 och Fiat 500EV

Mitt nya batteri projekt fortsätter och det verkar som att jag har MURPHY på besök!
Mitt batteri svets aggregat har börjat leva sitt eget liv. Har försökt med olika åtgärd och gammaldags lödkolv är det som hade visat sig fungera bäst att få ihop batteri pack… 
Första pack är klart och ser ut helt OK:



Nästa steg är få ihop en till likadan och bygga klart första 72V pack och testa ordentligt med last och ladd aggregat innan jag slösar mer tid för mitt batteri lek…

Fiat 500EV fungerar mycket bra!



Det finns små detaljer som stör mig, så som att bilen är död om man öppnar dörren, då måste man starta om… fast jo längre tiden går dessutom mer man vänjer sig till dem små detaljer som var störande tidigare… har inte testat räckvidd än men det känns som att man kan komma minst 8 mil, kanske 10 mil med ganska försiktigt körning, och 12 mil deklarerade är bara att drömma om eftersom 15kWh/12mil=1.25kWh/mil… då måste det vara dag utan trafik, vind, med 20*C, utan att man överstiger 80km/h och ganska flat och rakt sträckan…  

Eller det kanske går, jag testar när det finns lite tid över… J



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar