fredag 18 november 2011

Elbil Nr.3

Eftersom Fiat var såld fick jag utrymme för projekt Nr.3.
” Du drömmer och gud bestämmer!”, så är det i livet med allt. Jag ville konvertera en retro bil. Den skulle vara  charmig, enkelt och med explosiv karaktär. Jag kontaktade många säljare orch till slut hittade jag min favorit...

Fiat igen! Jag hade önskat äldre modell men dem växer inte på träd. De fanns i samlings kollektioner eller var i gamla lådor och skick/prislapp varierade mycket men då... Elcat dyker upp på Blocket, rätt skadad och i dålig skick men svår att motstå. Ägaren accepterade mitt bud och jag åkte till Sthlm att hämta den söta bussen:

En Subaru som är döpt till ELCAT. Elcat fabriken finns i Finland. De är i elbil branschen länge och deras produkt är anpassad för Nordens klimat. Dessutom har de inte sparat på delar när de hade byggt Elbilen. Grund till bilen är en liten buss som är mycket populär i Asien och beskrivning till bilens grund plattan finns på SAMBAR
Jag hade skaffat sommar projekt. Bilen var lätt misshandlat i Sthlm trafiken med massa små bucklor runt, och hade gått bara 1200 mil när jag köpte den. Allt var 100% fungerande förutom batterier. Batteri pack var mycket trott eftersom bilen hade stått länge. Min plan var... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar